Klíčové ukazatele výkonnosti e-shopu
Majitelé e-shopů mají nejsnadnější situaci pro vymýšlení KPI, ale nejtěžší pro realizaci, navíc jsou na svých výpočtech skutečně existenčně závislí.
E-shop je již ze své podstaty většinou založen za účelem zisku. Každý provozovatel e-shopu musí především vědět, zda vydělává nebo ne. V rámci Google Analytics jde tato skutečnost měřit pomocí správně nastaveného měření e-commerce. Vlastník e-shopu tak ihned vidí, kolik prodal, a dokáže si porovnat náklady na provoz a propagaci se ziskem z prodaného zboží.
Celková tržba sice rozhoduje o úspěšnosti daného e-shopu, ale sama o sobě vám neřekne nic o možnostech případného zlepšení prodejů. Proto přicházejí na řadu další metriky, které vám mohou v určitých situacích pomoci.
Tip: Sledujte kromě všech tržeb i průměrnou cenu objednávky. Podívejte se na odlišnosti v průměrné ceně dle zdrojů návštěvnosti. To vám může napovědět, kde se pohybují zákazníci, kteří více utrácejí, a podle toho můžete snížit či zvýšit rozpočet vašich kampaní například v PPC systémech Google AdWords a Seznam Sklik.
V další části vám ukážeme jak nastavit a využít vlastních segmentů k lepšímu vyhodnocení úspěšnosti vašeho webu.