Informace v článku jsou vhodné pro typy webů: článek je vhodný pro web typu e-shop článek je vhodný pro web typu vizitka článek je vhodný pro informační typ webu

Proč použít Google Analytics

V dnešní době je mnoho nástrojů, které mohou sbírat a zprostředkovávat data, která vás mohou zajímat. Jsou to:

  • Jednoduchá počítadla, která vám řeknou pouze počet návštěvníku na vašem webu (např. Toplist, Navrcholu, NetMonitor).
  • Pokročilé nástroje, které poskytnou detailní informace o návštěvnících vašeho webu a výkonu reklamních kampaní (např. zdarma dostupné Google Analytics či Yahoo! Web Analytics).
  • Profesionální nástroje pro využití ve velkých firmách, jejichž provoz stojí desítky až stovky tisíc korun ročně (např. Adobe Omniture SiteCatalyst, WebTrends).

Pokud zatím s měřením návštěvnosti a webovou analytikou nemáte zkušenosti, nabízíme vám základní přehled vlastnosti jednoho z nástrojů poskytovaného zdarma. Jedná se o nástroj Google Analytics.

Výhody Google Analytics

  • Google Analytics je poskytován zcela zdarma.
  • Implementace je velice snadná a s návodem na těchto stránkách jí zvládne lehce i vy.
  • Pro plné používání Google Analytics nemusíte nic instalovat na váš počítač a k datům se dostanete odkudkoli, kde máte připojení na internet.
  • Google Analytics je plně podporován ve více než 30 jazykových mutací včetně češtiny a slovenštiny. 
  • Google Analytics se dá rychle naučit, není to žádný složitý systém.
  • Nástroj dokáže poskytnout dostačující množství dat, která vám umožní zjistit, co se na vašem webu odehrává.
  • Google Analytics má velice intuitivní navigaci a příjemné grafické zpracování včetně vykreslování velkého typu přehledných grafů. 

Náhled na prostředí nástroje Google analytics

Nedostatky Google Analytics    

  • Nelze importovat nákladová data o kampaních či produktech.
  • Nenahradí vám systémy CRM či Business Intelligence.

Hlavní výhody Google Analytics z blízka

Bezproblémový provoz

O chod Google Analytics se nemusíte starat. Řešení běží na serverech společnosti Google, která ve smluvních podmínkách důsledně řeší ochranu osobních údajů návštěvníků vašeho webu. Přenesení starostí o fungování analytického nástroje mimo vaší společnost získáte čas na vyhodnocování.

Google Analytics vám poskytuje nepřeberné množství vizualizace dat, jak v čase, tak porovnání s jinými hodnotami. Vytváření grafů a práci s nimi si rychle osvojíte a tím získáte rychlí přístup k informacím, které vás zajímají. Pokud vám předem definované grafy a vizualizace dat nestačí, můžete data jednoduše stáhnout a upravit si je v nějakém tabulkovém editoru, například v Microsoft Excelu.

Systém je poskytován společností Google zcela zdarma. Pro malé a střední podniky a soukromníky je možnost využívat tento nástroj zdarma obrovskou výhodou. Spolu s jednoduchou implementací a bez nutnosti řešit provozní stránku systému se stává Google Analytics jednoznačnou volbou.

Abyste dokázali využít všech výhod Google Analytics, je vhodné se s ním podrobněji seznámit, k čemu vám mimo jiné slouží i tato stránka.

Snadná implementace

Implementace Google Analytics je snadná a není se čeho obávat. Stačí překopírovat část Java Scriptového kódu do každé stránky vaší internetové prezentace. Pokud se na to sami necítíte, tak věřte, že váš programátor si s tím poradí v řádech minut.

Základní měřící kód Google Analytics dnes vypadá následovně. Rozumět mu nemusíte, jen si všimněte čísla UA-22216449–1. To je číslo účtu, které se skládá z identifikátoru účtu a pořadí profilu.

<script type="text/javascript">
    var _gaq = _gaq || []; 
    _gaq.push(['_setAccount', 'UA-22991554-1']); 
    _gaq.push(['_trackPageview']);

    (function() {
        var ga = document.createElement('script');
        ga.type = 'text/javascript';
        ga.async = true;
        ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';  
        var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
        s.parentNode.insertBefore(ga, s);
    })();
</script>

Webová analytika je dnes již nezbytnou součástí každého webu. V zájmu každého vlastníka webu by měla být snaha o vyhodnocování investic. Jedině správně nastavená a fungující webová analytika vám dá velmi přesná data. Uvidíte, že s Google Analytics už je to skutečně jednoduché.


Zpětná vazba