Informace v článku jsou vhodné pro typy webů: článek je vhodný pro web typu e-shop článek je vhodný pro web typu vizitka článek je vhodný pro informační typ webu

Základní úprava měřícího kód Google Analytics

Kód Google Analytics je možné upravovat. Úpravami kódu můžete získat více přesnějších informací o vašich návštěvnících. Mezi základní úpravy patří rozeznávání specifických vyhledávačů nebo srovnávačů zboží.

Měření českých vyhledávačů

Služba Google Analytics je poskytována celosvětově, takže určitá lokální specifika nedokáže dostatečně postihnout. Z pohledu českého uživatele, jsou to především srovnávače zboží a menší vyhledávače, se kterými Google nepočítá, ale vás bude jejich efekt na váš web zajímat.

V současnou chvíli Google již rozpoznává Seznam jako vyhledávač, takže pro ten již nemusíte dělat žádnou úpravu. Když vás ale bude zajímat, přes jaká klíčová slova se k vám dostali návštěvníci například ze serveru Zbozi.cz nebo Heureka.cz? Ze statistiky Google Analytics se to bez úpravy kódu nedozvíte.

Pokud si se změnou kódu nevíte rady nebo vám správu webu zařizuje programátor, stačí mu poslat odkaz na tuto stránku Jak měřit web (http://www.jak­meritweb.cz). Kód můžete buďto přidat rovnou do stránky nebo jej umístit do samostatného odkazovaného souboru. Doporučujeme postupovat pomocí metody s externím souborem, protože si tím usnadníte vícenásobné úpravy.

Upravený kód Google Analytics

<script type="text/javascript">
 var _gaq = _gaq || [];
 _gaq.push(['_setAccount', 'UA-22991554-1']);
</script>
<script src="/js/jakmeritweb-ga.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
 _gaq.push(['_trackPageview']);
 (function() {   
  var ga = document.createElement('script');
  ga.type = 'text/javascript';
  ga.async = true;
  ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
  var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
  s.parentNode.insertBefore(ga, s);
 })();
</script>

Takto upravený měřící kód byste měli vložit do všech svých stránek. V měřícím kódu došlo k několika změnám. 

V našem případě je externí soubor umístěn do adresáře js, který leží v kořenovém adresáři celého webu. Nový soubor „ukazovy-web-ga.js“ si vytvořte v textovém editoru nebo v editoru HTML. Struktura souboru je jednoduchá.

Připravili jsme pro vás soubor, který rozeznává nejvyužívanější vyhledávače v ČR.

Shrnutí nastavení měření

V části „Založte si účet“ jsme vám ukázali nejen způsob registrace do služby Google Analytics, ale také základní práci s měřícím kódem a triviální úpravy tohoto kódu. Již určitě máte založený Google Účet. Máte nasazený měřící kód na vašem webu a zároveň máte přístup k přehledům návštěvnosti.

další části se dozvíte, jak se v přehledech a získaných datech zorientovat.


Zpětná vazba