Informace v článku jsou vhodné pro typy webů: článek je vhodný pro web typu e-shop článek je vhodný pro informační typ webu

Cíle

Cíle slouží ke sledování nejdůležitějších aktivit uživatelů na stránkách.

Už jistě víte, jak se dostat k různým přehledům, statistikám a ukazatelům. Od sledování nejúspěšnějších stránek, přes zdroje, z jakých na naše stránky přišli uživatelé, až po loajalitu návštěvníků. Všechny tyto statistiky jsou přínosné, ale jistě potřebujete mít nad vším nadhled a jít rovnou k sledování nejdůležitějších akcí, které lze na webu udělat. Nejen od toho jsou tu pro nás připraveny cíle.

Obecně můžeme rozeznávat čtyři typy cílů:

  • Navštívení konkrétní stránky.
  • Počet zobrazených stránek.
  • Čas strávený na stránkách.
  • Splnění určité události.

Takto popsané typy cílů jsou velmi nekonkrétní a spíše slouží jako vodítko k stanovení reálných cílů. Konkrétním cílem může být objednání výrobku, odeslání kontaktního formuláře nebo přihlášení k odběru novinek.

Tip: Určování cílů není rozhodně lehká záležitost, přesto to zvládne každý, kdo svůj web dělal za nějakým účelem. Zeptejte se sami sebe: proč vlastně váš web vznikl? Čeho chcete prostřednictvím webu dosáhnout? Nyní se snažte najít nějakou akci uživatele, která se může s daným cílem ztotožnit.

Například pokud je vaším cílem zasílat návštěvníkům stránek novinky, bude jistě dobré stanovit si za cíl registraci návštěvníka pro odběr novinek prostřednictvím newsletteru.

Samotné cíle jsou natolik podstatnou částí webové analytiky, že jim vyhrazujeme celou samostatnou sekci Měřte cíle. V této sekci se podrobně seznámíte s důležitými a zároveň praktickými příklady využití cílů.


Zpětná vazba